دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
رپورتاژ آگهی
آبشار وارک یکی از معروف‌ترین و زیباترین آبشار‌های خرم‌آباد می‌باشد که در اکثر ایام سال پرگردشگر بوده و طبیعت دوستان را به وجد می‌آورد.

آبشار وارک لرستان | جاذبه‌ای دیدنی در لرستان

 سفر به سرزمین‌های بکر ایران یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های زندگی است زیرا تعداد زیادی از افراد با زندگی در کلان‌شهرها، همیشه به دنبال فرصتی برای تفریح، گردش و کسب آرامش‌اند. شلوغی شهرها، دود، ترافیک و آلودگی‌ همگی عواملی هستند که می‌توانند شما را به سمت تماشای جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار وارک لرستان بکشانند. در ادامه این مطلب از وبسایت پرواز با تو قصد داریم تا شما را با این آبشار زیبا و پر آب آشنا کنیم.

لرستان استانی با دارا بودن ده‌ها آبشار به‌عنوان سرزمین آبشارها شناخته می‌شود. این خطه خوش آب‌وهوا سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است که از جای‌جای ایران به خرم‌آباد سفر می‌کنند. تماشای آبشارهای پر آب می‌تواند تا حد زیادی لذت‌بخش بوده و حس خوش زندگی را در شما جاری کند اما باید توجه داشت که تعدادی از آبشارهای لرستان فصلی‌اند و در فصول پر آب سال ازجمله بهار جذاب و دیدنی هستند اما برخی دیگر از آبشارها در همه ایام سال پر آب بوده و مناسب برای گردشگری هستند.

آبشار وارک لرستان کجاست؟

همانطور که می‌دانید خرم‌آباد مرکز استان لرستان است و این شهر زیبا را می‌توان به‌عنوان یکی از خوش آب‌وهوا ترین شهرهای غربی کشور دانست. تماشای سرازیر شدن قطرات آب از روی صخره‌های بلند تصویر بی‌نظیری را در برابر چشمان شما نمایان خواهد کرد. آبشار وارک یکی از معروف‌ترین و زیباترین آبشارهای خرم‌آباد می‌باشد که در اکثر ایام سال پرگردشگر بوده و طبیعت دوستان را به وجد می‌آورد. آبشار مذکور در 60 کیلومتری خرم‌آباد و در جنوب شرقی این شهر واقع ‌شده است.

آبشار وارک لرستان | جاذبه‌ای دیدنی در لرستان

نزدیکی این آبشار به آبشار نوژیان قرار دارد و افراد زیادی پس از تماشای یکی از جاذبه‌ها، فرصت بازدید از جاذبه دیگر را دارد. درصورتی‌ که قصد سفر به خرم‌آباد را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تمامی جاذبه‌های طبیعی موجود در خرم‌آباد بازدید کنید. آبشار وارک لرستان در غرب گردنه نوژیان و در بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد واقع ‌شده است؛ به صورتی که فاصله این آبشار تا آبشار نوژیان تنها 12 کیلومتر بوده و می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این خطه باشد.

موقعیت مکانی آبشار وارک

گرمای تابستان یکی از دلایلی است که شما را به سمت رفتن به مکان‌های خنک تشویق می‌کند. اگر به دنبال جایی برای فرار از گرما هستید، بهتر است کوله‌بار سفرتان را بسته و به خرم‌آباد بروید. فاصله آبشار مذکور از پلیس‌راه خرم‌آباد- بروجرد حدود 40 کیلومتر است. شما می‌توانید برای رسیدن به آبشار وارک از مسیر آبشار نوژیان استفاده کنید و بعد از پلیس‌راه حدود 14 کیلومتر به سمت جنوب بروید تا به تابلوی آبشار نوژیان برسید.

پس از رسیدن به تابلو و ادامه مسیر باید به سمت غرب حرکت کنید زیرا طی مسیر به سمت شرق به آبشار نوژیان و حرکت به سمت غرب به آبشار وارک ختم خواهد شد. زیبایی‌های مسیر چشمان شما را خیره خواهد کرد؛ تماشای درختان بلوط سر به فلک کشیده و صدای پرندگان خالی از لطف نیست پس تا می‌توانید به پیاده‌روی بپردازید تا گوشه‌ای از زیبایی خلقت را به چشم دیده و شکر خدا را به جای آورید.

بررسی ویژگی‌های آبشار

آبشار وارک لرستان | جاذبه‌ای دیدنی در لرستان

تنها زیبایی‌های آبشار دلیلی برای سفر به خرم‌آباد نیست بلکه طبیعت اطراف آن می‌تواند به‌تنهایی شما را شیفته این خطه کند. تماشای جنگل‌های بلوط و درختان انجیر کوهی، کوه‌های استوار و حیوانات رهاشده در دل جنگل در برابر شما چشم‌نوازی خواهد کرد. آبشار وارک به‌عنوان آبشاری دوقلو شناخته می‌شود و آب آن از صخره سنگی گذشته و پس از طی کردن مسیری 15 کیلومتری به قله دوم می‌رسد.

زیبایی منحصربه‌فرد و عجیب این آبشار موجب شده است تا به‌عنوان یکی از زیباترین و موردپسندترین آبشارهای موجود شناخته شود؛ آبشار ذکر شده از 2 قسمت تشکیل‌ شده به‌طوری‌ که عرض این آبشار در ایام کم آب سال، حدود 12 متر است و ارتفاع آن به 7 متر می‌رسد؛ اما بخش دوم آبشار ارتفاعی حدود 15.5 متر داشته و عرض آن به 5.5 متر خواهد رسید. مسلماً میزان آب در ایام پر بارش سال ازجمله بهار بیشتر است.یکی از نکات جالب‌ توجه آن است که آبشار اصلی وارک، چند آبشار کوچک تولید می‌کند که جلوه‌ای زیبا به محیط بخشیده‌اند؛ اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، پیاده‌روی در دل جنگل‌های بلوط می‌تواند شما را به وجد آورد.

جاذبه‌های تفریحی آبشار وارک

مسلماً شما به ‌خوبی می‌دانید که هر کجا که آبی باشد، گیاه نیز رشد خواهد کرد به همین علت در اطراف این آبشار پر آب و دائمی همیشه گیاهان مختلفی ازجمله زالزالک، بلوط، گلابی و انجیر کوهی وجود دارد. گیاهان دارویی بسیاری نیز در اطراف آبشار موجود هستند که شما می‌توانید با چیدن آن‌ها از خواص مختلفشان استفاده کنید. کوه‌نوردی یکی دیگر از لذت‌های سفر به خرم‌آباد است چراکه این شهرستان با دار بودن کوه‌های بلند، مکان مناسبی برای کوه‌نوردی و صخره‌نوردی است. شما می‌توانید با سفر در تمام ایام سال از زیبایی‌های موجود در کوه لذت ببرید. کوه‌های پوشیده از برف، امکان برف‌بازی را نیز فراهم می‌آورند و سفر در فصل بهار نمایی از کوه‌های سبز را در برابر چشمان شما نمایان خواهد کرد.

جاذبه‌های اطراف آبشار وارک لرستان

آبشار وارک لرستان | جاذبه‌ای دیدنی در لرستان

اگر می‌خواهید به خرم‌آباد سفر کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر تماشای آبشار وارک به تماشای آبشار نوژیان و هفت‌چشمه نیز بروید. همچنین شما می‌توانید بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیگر خرم‌آباد را نیز در برنامه سفرتان قرار دهید. ازجمله زیباترین مکان‌های تاریخی خرم‌آباد قلعه فلک الافلاک، منار آجری و سنگ‌نوشته مربوط به قرن 6 هجری است. اما اگر تماشای جاذبه‌های طبیعی برایتان لذت‌بخش‌تر می‌باشد بهتر است از مخمل کوه و دریاچه کیو بازدید نمایید.

بهترین زمان بازدید از آبشار

بهار فصلی است که آبشارها پر آب، کوه‌ها سرسبز، آسمان صاف و تمیز و جنگل‌ها پردرخت می‌شوند پس بهترین زمان برای تماشای آبشار یاد شده بهار است.اما نباید تصور کرد که اگر در دیگر زمان‌ها به خرم‌آباد بروید آبشار مذکور زیبا نیست و سفر شما بیهوده خواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که نباید آن را فراموش کرد آن است که آبشار وارک، آبشاری دائمی بوده و در تمام طول سال دارای آب است. هر چند میزان آب آبشار در فصل بهار به حداکثر می‌رسد اما تماشای آن در دیگر ایام سال ازجمله تابستان خالی از لطف نیست. شما می‌توانید با خرید بلیط پرواز خرم‌آباد از طریق وب‌سایت پرواز با تو، سفری راحت به سرزمین آبشارها داشته و از زیبایی‌های منطقه لذت ببرید.

امکانات رفاهی آبشار وارک

آبشار وارک لرستان | جاذبه‌ای دیدنی در لرستان

بکر بودن محیط اطراف آبشار وارک موجب شده تا امکانات رفاهی منطقه تا حد زیادی کم باشد زیرا ساخت اماکن رفاهی ازجمله رستوران، کافی‌شاپ و ... می‌تواند موجب آلودگی هر چه بیشتر محیط و درنتیجه آسیب به بافت طبیعی آن باشد. پس اگر قصد سفر به خرم‌آباد و تماشای آبشارهای وارک و نوژیان را دارید باید مجهز به سفر بروید. بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای سفر اطلاعات لازم را در خصوص آب‌وهوای منطقه و محل اقامت خود کسب کنید. شما می‌توانید پس از تماشای آبشار نوژیان و وارک با طی کردن مسیر به خرم‌آباد رفته و اقامتگاهی مناسب برای خود کرایه کنید.

وسایل موردنیاز برای بازدید از آبشار وارک

همان‌طور که بیان شد کمبود امکانات منطقه اطراف آبشار وارک و خاص بودن آن نیاز به همراه داشتن یک سری ابزار و وسیله می‌باشد. برای مثال بهتر است قبل از سفر از مناسب بودن کفش خود اطمینان داشته باشید زیرا درصورتی ‌که کفش و لباس‌هایتان با مشکلی مواجه شوند، آسیب‌ زیادی به جسمتان وارد خواهد شد. اگر قصد کوهنوردی دارید بهتر است قطب‌نمایی به همراه خود داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی مسیر را پیدا کنید.

داشتن غذای مناسب و کم‌حجم، آب‌معدنی، کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک و جعبه کمک‌های اولیه از ضروریات است و اگر می‌خواهید خاطرات نابی را از سفر پیش رویتان ثبت کنید بهتر است دوربین عکاسی و گوشی تلفن‌تان را به همراه داشته باشید. سفر به سرزمین‌های سبز و آرام می‌تواند شور و شوق دیگری را در زندگی شما ایجاد کند. لرستان یکی از سرزمین‌هایی است که باید یک ‌بار در طول زندگی‌تان به آنجا بروید تا زیبایی‌های آن را با پوست و گوشت و خون خود لمس کنید.

منبع: https://parvazbato.com/wark-lorestan-waterfall

 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها